ISO standardi serije 9000

Porodica standarda ISO 9000 prvenstveno je bazirana na upravljanju kvalitetom. U praksi to znači da organizacija treba da ispoštuje određene principe kvaliteta: Organizacija usmerena prema potrošaču
Celokupna organizacija razume potrebe i očekivanja potrošača u vezi sa proizvodima, isporukom, cenom ili pouzdanošću i nastoji da održi trajne veze sa korisnicima proizvoda ili usluga.

logo_iso9000ISO 9000 je grupa standarda za menadžment kvaliteta (QMS – Quality Management System) koji izdaje i ažurira International Organization for Standardization sa sedištem u Ženevi. Primenjuje se u svim oblastima u ogromnoj većini zemalja u firmama i organizacijama svih veličina. Kontroliše kvalitet usluga i proizvoda i to na način koji obezbedjuje uštedu u finansijskim sredstvima. Klijenti znaju kakav kvalitet mogu očekivati od onih koji su uveli ISO 9000 standarde u svoje poslovanje, tako da posedovanje ISO 9000 sertifikata predstavlja i svojevrsnu preporuku klijenteli i stavlja vas rame uz rame sa onima koji ga već poseduju a ispred ostalih. Osim toga, za ISO 9000 granice ne postoje tako da će tako stečeni kvalitet biti priznat i poštovan u celom svetu.